Verhuizen binnen en naar Papendrecht

Als u verhuist, moet u uw nieuwe adres uiterlijk 5 dagen na uw verhuizing doorgeven aan de gemeente. Verhuist u naar een andere gemeente, dan doet u bij uw nieuwe gemeente aangifte van uw verhuizing.

Verhuizing doorgeven (met DigiD)

Meesturen

• Als de woning op uw naam staat, een kopie van het huur- of koopcontract.
  • Gaat u bij iemand inwonen? Dan heeft u een instemmingsverklaring (pdf, 12 kB) van de hoofdbewoner nodig, met een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) van de hoofdbewoner.
  • Gaat u bij iemand inwonen die een woning huurt? Vraag dan een instemmingsverklaring van de verhuurder. Is de verhuurder een particulier? Dan heeft u ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) van de verhuurder nodig.
  • Als u de verhuizing op papier doorgeeft, heeft u ook een kopie van uw geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) nodig.

Lukt online doorgeven niet?

Aan de balie

U kunt de verhuizing ook doorgeven aan de balie. Maakt u hiervoor een afspraak.

Op papier

U kunt uw verhuizing ook op papier doorgeven. Vul het formulier Adreswijziging in. Stuur het formulier met de bijlagen naar:

Gemeente Papendrecht, Team Dienstverlening
3350 AA Papendrecht

U kunt de aangifte van verhuizing ook afgeven bij de balie.

Wie kan een verhuizing doorgeven?

Iedereen die 16 jaar of ouder is kan zijn eigen verhuizing doorgeven.

U kunt ook de verhuizing doorgeven voor:

• Uw minderjarige kind, als u de ouder, voogd of verzorger bent.
  • Uw echtgenoot of geregistreerd partner.
  • Uw meerderjarige kind, als hij of zij meeverhuist.
  • Uw ouder, als hij of zij meeverhuist.
  • Iemand die onder curatele staat, als u curator bent.

Op tijd doorgeven

• Geeft u een adreswijziging door met een datum in de toekomst? Dan schrijven wij u op de verhuisdatum over naar het nieuwe adres.
  • Bent u al verhuisd? Dan schrijven wij u over naar het nieuwe adres op de datum dat wij uw verhuisbericht ontvangen.

Let er op dat u uw verhuizing op tijd doorgeeft. Daarmee voorkomt u dat u in de problemen komt met bijvoorbeeld huurtoeslag doordat u uw verhuizing te laat heeft doorgegeven.

Wij geven uw verhuizing door

De gemeente geeft uw verhuizing door aan andere overheidsinstanties en -organisaties, zoals:

• pensioenfondsen
  • zorgverzekeraars
  • belastingdienst

In MijnOverheid ziet u wie uw gegevens krijgen en hoe u staat ingeschreven. Meer informatie leest u op de website van de Rijksoverheid welke organisaties uw persoonsgegevens krijgen.