Tuincoach

Wilt u uw tuin beter bestand maken tegen wateroverlast of hitte? De tuincoach helpt u met gratis advies.

Het doel van de tuincoach is om minder tegels en meer groen in tuinen aan te brengen. Om u aan te melden voor een gratis bezoek van de tuincoach gebruikt u het online formulier.

Aanmelden tuincoach

Hoe werkt het?

• We vragen u een aantal gegevens over uw tuin naar ons op te sturen. Bijvoorbeeld een aantal foto’s van uw tuin. En wat u wilt verbeteren, of welke plannen u zelf al heeft om uw tuin te vergroenen.
  • De gemeente stuurt uw aanvraag naar de tuincoach.
  • De tuincoach maakt een afspraak met u. Tijdens het bezoek bespreekt de tuincoach wat mogelijk is voor uw tuin. Bijvoorbeeld manieren om regenwater op te vangen. Of om schaduw te creëren. De tuincoach kan u ook adviseren over welke planten het meest geschikt zijn voor uw tuin.

Voorwaarden

• U bent inwoner van de gemeente Papendrecht.
  • U vervangt tegels in de tuin door groen.
  • U kunt maximaal 1 keer gebruik maken van deze actie.
  • Binnen 3 maanden kunnen wij contact met u opnemen om u te vragen naar uw ervaring met de tuincoach. En het resultaat van uw tuin.

Tegeltaxi

U kunt gebruik maken van de tegeltaxi om tegels uit uw tuin af te voeren.