Meest gestelde vragen en antwoorden, en films

De gemeente zorgt dat wegen, riolering, openbare verlichting en groenvoorziening goed wordt onderhouden. Hiervoor voeren we werkzaamheden uit. Dit bestaat uit klein onderhoud en groot onderhoud.

Klein onderhoud

Klein onderhoud gebeurt dagelijks. Denk hierbij aan schoonmaken van een verstopte kolk, vernieuwen van kapotte tegels in het voetpad, vervangen van kapotte ruiten van een bushokje en dergelijke.

Groot onderhoud

Hierbij gaat het over de aanpak van grotere gebieden in de wijk. Bovengrondse en ondergrondse ruimte wordt dan opnieuw ontworpen. Waar dit gaat plaatsvinden, wordt door de gemeenteraad vastgesteld. Deze werkzaamheden worden volgens een ontwerpplan uitgevoerd. Hiervoor gaan wij in gesprek met de direct betrokken bewoners.

Begrip

De gemeente en aannemers streven ernaar zo min mogelijk overlast te veroorzaken voor weggebruikers en inwoners. Helaas kan dit niet altijd worden voorkomen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Vragen en antwoorden groot onderhoud

Films groot onderhoud