Grondzaken

Informatie over grond kopen of huren en volkstuinen

Groenstrook kopen

De gemeente is eigenaar van stukken grond. Soms kunt u een stuk grond van de gemeente kopen. Dit kan bijvoorbeeld een bouwkavel zijn of een groenstrook(je) dat grenst aan uw tuin. Slechts in uitzonderlijke gevallen verhuurt de gemeente grond.
informatie en aanvraagformulier

Vrije sector kavels kopen

De gemeente biedt zo nu en dan kavels aan voor het bouwen van een woning. Deze worden altijd aangeboden via een makelaar. U hoeft hiervoor dus niet contact voor op te nemen met de gemeente.

Volkstuinen

De Volkstuinvereniging Door Eendracht Sterk (telefoonnummer 078-6410334) verhuurt op de volgende locaties tuintjes:

• ter hoogte van de Noordhoekse Wiel
  • ter hoogte van de Amberdreef/Ericahof
  • in de Tiendzone (wijk Oostpolder)

De gemeente Papendrecht verhuurt op de volgende locaties tuintjes (stuur een mail om u aan te melden voor de wachtlijst):

• achter Westeind
  • ten noorden van Tiendweg-Oost (Tiendzone)

De Vereniging Organische Tuin Papendrecht (06-38639947 of stuur een mail) verhuurt op de volgende locatie tuintjes:

• Volkstuinencomplex ter hoogte van de Hoepmaker 30