Week van de Valpreventie

Van 30 september tot en met 6 oktober is het Valpreventieweek. Daarom zijn er die week diverse activiteiten gericht op inwoners van 65 jaar en ouder en tips over wat u zelf kunt doen om vallen te voorkómen.

In 2024 is de Valpreventieweek van 30 september tot en met 6 oktober. Daarom zijn er die week activiteiten en tips over wat u zelf kunt doen om vallen te voorkómen. Een overzicht:

• Dinsdag 1 oktober is er in de bibliotheek van 11.00 tot 12.00 uur een spreekuur waar u terecht kunt met al uw vragen op het gebied van valpreventie en bewegen. Komt het deze dinsdag niet uit? Het spreekuur is iedere dinsdag in de bibliotheek. Wilt u een andere afspraak maken? Neemt u dan contact op met Angelique Tubbing via 06-18190388.
  • Dinsdag 1 en woensdag 2 oktober kunt u van 13.30 tot 14.30 uur in de beweegtuin van Rivas (Markt 24) meedoen met oefeningen. U krijgt daarnaast van sportcoach Angelique Tubbing nuttige tips over wat u zelf kunt doen .
    NB. Bij slecht weer wordt de les op dinsdag 1 oktober gegeven in De Schuilplaats, Schooldwarsstraat 50 en op woensdag 2 oktober in het gemeentehuis, zaal De Kooy.
  • Woensdag 9 oktober is er van 13.30 tot 16.30 uur een presentatie over valpreventie op de infomarkt Week van de Veiligheid in het Denksportcentrum. Ook zijn er diverse workshops waaronder valpreventie, babbeltrucs en zijn Veilig Verkeer Nederland en Het Rode Kruis aanwezig om voorlichting te geven.

Uitnodiging gezondheidscheck

In de komende maanden krijgen alle thuiswonende inwoners van 65+ een uitnodiging voor een gezondheidscheck in de bus. Wanneer u hier aan deelneemt krijgt u een persoonlijk advies op het gebied van valrisico. Ook hoort u of u in aanmerking komt voor een cursus valpreventiecursus “In Balans”. Het eerst zijn bewoners van de wijk Westpolder aan de beurt. Later volgen meerdere gezondheidschecks. Alle wijken van Papendrecht komen aan de beurt.
De gezondheidschecks komen voort uit het initiatief van Team Sportservice, in opdracht van gemeente Papendrecht.

Vragen?

Bij vragen over de Week van de Valpreventie kunt u contact opnemen via papendrecht@teamsportservice.nl of bel naar 14 078.