Tour de France Femmes door Papendrecht

Met het EK voetbal in volle gang en de Olympische spelen in aantocht zitten we midden in een prachtige sportzomer. Internationale topsport komt deze zomer ook dicht bij huis. Op dinsdag 13 augustus fietst het peloton de Tour de France Femmes door Papendrecht. Jij kunt hierbij aanwezig zijn.

Wanneer?

Dinsdag 13 augustus fietsen de bekende wielrensters met hoge snelheid door Papendrecht. De wielrensters komen tussen ongeveer 10:00 en 10:15 uur door Papendrecht.

Unieke kans

Het is uniek dat deze wereldwijd goed bekeken en bezochte wielerwedstrijd door Papendrecht komt. Het is de eerste keer dat de Tour de France Femmes buiten Frankrijk van start gaat. Wethouder Jan Dirk van der Borg: "Het is een unieke kans om het gevoel van de Tour zo dicht bij huis te ervaren. Trek je gele trui aan, kom langs het parcours staan en moedig het peloton aan als de topsporters door onze gemeente komen."

Route

De 152 rensters komen van Dordrecht over de N3, gaan bij de kluifrotonde linksaf de Burgemeester Keijzerweg op en gaan vervolgens via de Veerweg over de Witte Brug Papendrecht naar Oud-Alblas. Alle informatie over de Nederlandse Grand Départ en de exacte routes zijn te vinden op de website www.letourfemmes-rotterdam.nl.

Bereikbaarheid

De route wordt afgezet met een dynamische afzetting. Dit betekent dat de straten, die kruisen met het parcours, dicht gezet worden door de politie en niet langer dan 45 minuten dicht zijn. Als je langs het parcours komt staan, let er dan wel op dat je op een veilige plek gaat staan en rekening houdt met het overige verkeer.

Scholenprogramma

Met het scholenprogramma hebben verschillende scholieren uit groep 7 en 8 in het Sportcentrum al een sportief digitaal voorproefje gehad. Wethouder Van der Borg hierover: "Het is fantastisch om te zien dat dit evenement onder jongeren ook bijdraagt aan extra enthousiasme voor sport en bewegen."