Fleur je straat op! Adopteer een boomspiegel

Van 28 september tot 6 oktober 2024 is het Nationale Boomspiegelfeest, een campagne om de boomspiegel – de ruimte rond een boom – als plek voor groen op de kaart te zetten. Mensen in heel het land gaan in die week tuintjes aanleggen in boomspiegels. De gemeente Papendrecht stimuleert inwoners hier ook dit jaar aan mee te doen want dat is goed voor de biodiversiteit, voor het burencontact en voor gezonde, klimaatbestendige wijken.

Samen de straten opfleuren

Bijna iedere straat in de gemeente heeft wel een stoep met daarin een rij bomen. Dat maakt boomspiegels tot goede plekken om de gemeente verder te vergroenen. Inwoners kunnen hieraan meehelpen door een boomspiegel te adopteren en daar bijvoorbeeld bloemen in aan te planten. Dit is goed voor onder andere vlinders en bijen en ziet er bovendien gezellig uit.

Adopteer een boomspiegel

Inwoners van Papendrecht kunnen via deze website een boomspiegel adopteren. Daarmee worden zij zelf (of met hun buren) beheerder van dat stukje grond en zorgen zij voor het aanplanten en onderhouden van die boomspiegel.

Gratis plantenpakket

Om deelname te stimuleren kunnen inwoners van Papendrecht die vóór 15 september 2024 een boomspiegel adopteren een gratis plantenpakket aanvragen. In dit pakket zitten planten die hier van nature voorkomen. Die zijn goed voor bijen en vlinders.