Nieuws

De gemeente Papendrecht publiceert haar gemeentenieuws inclusief officiële bekendmakingen iedere woensdag in de lokale krant 'De Klaroen'. Daar vindt u welke procedure open staat en wat de termijn is voor het indienen van een eventueel bezwaar- of beroepschrift. Ook leest u hier leuke en nuttige nieuwsberichten van de gemeente.

• Papendrecht gestart met recycling luiers

17 mei 2024

Sinds een tijdje kunnen inwoners van Papendrecht baby- en incontinentieluiers kwijt in aparte luiercontainers. Het materiaal dat in deze containers terecht komt, wordt sinds kort niet meer verbrand maar hergebruikt om nieuwe producten (b.v. kinderspeelgoed) van te maken.

• 'Hoe vindt u de kwaliteit van het leven in Papendrecht?'

17 mei 2024

De gemeente gaat inwoners en organisatie actief benaderen met de vraag wat er goed gaat in Papendrecht en wat moet verbeteren. De informatie die daarmee wordt opgehaald wordt gebruikt bij het opstellen van een Visie Sociaal Domein.

• College wil jeugdhulp in Papendrecht verbeteren met Routekaart Jeugd

17 mei 2024

Gemeente Papendrecht heeft een Routekaart Jeugd opgesteld. Het doel van deze routekaart is om aan hen die dat nodig hebben zo goed en effectief mogelijk hulp te bieden. Problemen die jeugdigen en hun ouders/verzorgers hebben, moeten zoveel mogelijk voorkomen worden of zo vroeg mogelijk aangepakt.

• Woongebouwen Constantijn Huygenslaan aangesloten op warmtenet

08 mei 2024

Mijlpaal bereikt

Woonkracht10, warmteleverancier HVC, gemeente Papendrecht en betrokken bewoners vierden op 8 mei 2024 dat 204 woningen aan de Constantijn Huygenslaan zijn aangesloten op het warmtenet. De woningen zijn nu geheel gasloos. Het is de eerste stap in de ambitie om veel meer woningen in Papendrecht op een warmtenet aan te sluiten en van het gas te halen.

• Gemeente Papendrecht schort tijdelijke sluiting twee BSO-locaties van Fit-Kidz op

26 april 2024

De tijdelijke sluiting van de twee vestigingen van Fit-Kidz in Papendrecht is voorlopig uitgesteld.